Strategiskt berättande

Masterclass

Strategiskt berättande

13 november 2024

KURSLEDARE:
America Vera Zavala & Per Schlingmann

Strategi &
modeller

Berättande
kommunikation

bygga
varumärke

Kursinnehåll

I ett förändrat kommunikationslandskap blir berättandet allt viktigare för att bygga varumärken, öka försäljningen och attrahera medarbetare. Kursen ger dig de teoretiska grunderna och verktygen för att själv kunna arbeta mer med berättande kommunikation. Den består av såväl teoretiska moment som praktiska övningar. Alla deltagare får ett diplom efter genomgången utbildning.

Utbildningen vänder sig till dig som i ditt yrke behöver utveckla förmågan att berätta. Det kan betyda att du är kommunikatör, kommunikationskonsult, säljare eller ledare med ambition att utveckla dina kommunikativa förmågor.

Du lär dig 

  • Hur det nya kommunikationslandskapet fungerar

  • Hur du når dina olika målgrupper och hur du nyttjar sociala medier för att nå ut med din berättelse

  • En modell för att forma och träna din berättelse 

  • Byggstenarna i en berättelse och metoder för att berätta 

  • Hur man kan använda gestaltning för att utveckla sitt berättande

  • Hur du kan använda AI i ditt berättande

Onsdag
13 november
klockan 10-17

Studio Arresten
Andréegatan 8,
Stockholm

10.990 sek
ex moms
max 20 deltagare

Ansökan 
stänger
11 November

Kursledare

Image

Per Schlingmann

Per är författare, rådgivare, krönikör och föreläsare. Han är utsedd till en av Sveriges superkommunikatörer, medverkar löpande i TV4:s nyhetspanel och driver podcasten Momentum tillsammans med Kjell A Nordström. Per har skrivit flera böcker om kommunikation och varit exekutiv producent för TV-serien Den inre cirkeln. Han föreläser löpande om berättande kommunikation och ledarskap. Hösten 2024 släpper han en bok om berättelser och vad de betyder för samhället, kommunikation och ledarskap.

Image
America Vera-Zavala

America är dramatiker, regissör, kulturskribent och författare. Hennes senaste pjäs Sammanflätade är en succé på Dramaten. Hon har skrivit och regisserat ett tjugotal pjäser sedan debuten 2007 då Lars Norén bjöd in henne till Riksteatern. Hon har publicerat flera böcker, senast boken Svartskalle - en svensk historia, och skriver krönikor och essäer på olika kultursidor. America är en flitigt engagerad samtalsledare och workshopledare i berättande och gestaltning.

Sagt om kursen

America och Per kompletterar varandra på sätt som lyfter kursen den där extra biten. Ett bra upplägg med blandning av teori och praktik, kreativitet och inspiration. Jag fick med mig nya idéer och infallsvinklar för kreativt berättande som jag kan använda i mitt arbete.

ANNA WIDÉN

Kommunikationsansvarig,
Överkalix Kommun

Berättande får en helt ny dimension genom Pers och Americas masterclass. Genom att på ett informerande och kreativt sätt inspirerar de båda kring hur och vad jag kan förmedla och ger mig en uppsjö med idéer som jag tar med mig och som jag definitivt kommer att använda i min yrkesroll. De båda kompletterar varandra där Per står för det sakliga teoretiska medan America ger det visuella en ny innebörd. Min verktygslåda har utökats, och jag är redo att möta ett samhälle i ständig förändring.

CAROLINE CEDERQUIST

Press- och opinionschef,
Fackförbundet Vision

Jag fick bra insikter kring hur man skapar bättre förutsättningar för kreativitet ihop med bra användbara metoder för att styra den kreativa processen. Det händer något med oss när någon berättar en historia, det håller de flesta med om. Här får man lära sig hur man kan hitta, skriva ned och sedan vikten av att börja berätta sin berättelse. Denna Masterclass innehöll flera inspirerande historier om hur insikter, strategier och berättelser kan arbetas fram på ett lekfullt, nyfiket och cirkulärt sätt.

MAGNUS ENGVALL

Creative Director,
Lufthansas inhousebyrå

    Anmälan

    *” anger obligatoriska fält

    Företagsinformation

    Deltagarinformation

    Ditt namn*

    Övrigt

    Skriv gärna en kort rad om vad du hoppas lära dig av utbildningen.
    Villkor
    Anmälan är bindande.