TikTok – något för oss?
KURSLEDARE:
Lisa Kruse & Per Schlingmann
Kursinnehåll
TikTok växer explosionsartat. Samtidigt som användarna blir äldre blir besökarna fler och fler. Algoritmens snabbhet möjliggör en mer personanpassad upplevelse än de andra sociala medierna, men vad mer utmärker denna kanal? Hur skiljer den sig från Facebook, Instagram och Linkedin - och hur har de andra sociala medierna fått anpassa sig för att följa med i den utveckling Tiktok driver?
Att TikTok är relevant för den som säljer mat, smink eller kläder förvånar inte. Men hur är det för B2B-företaget som vill öka sin försäljning? Eller branschorganisationen som vill etablera sin agenda? Och är det en relevant kanal för employer branding-arbetet?
Är TikTok något för oss? Det är en fråga som många ställer sig och den står i centrum i detta unika seminarium med Per Schlingmann och Lisa Kruse som båda är kommunikationsrådgivare och aktiva på plattformen. På seminariet medverkar dessutom ett företag som berättar om hur de arbetar med TikTok för att bli en mer attraktiv arbetsgivare.
Du lär dig
Vad är TikTok? Vad präglar kanalen?
Vilka målgrupper finns på TikTok? Hur ser åldersstrukturen ut?
Vilka företag som använder TikTok framgångsrikt i sin kommunikation
Hur TikTok kan användas i employer branding
Så kommer du igång: De första stegen för att testa och utforska kanalen
28 mars 2025
kl 9-11
utbildningen
sker Digitalt
2.990 sek
ex moms
anmäl dig senast
26 mars
Kursledare
Lisa Kruse
Lisa Kruse är grundare av bolaget Holy Comms och har startat nätverket 1.1 som verkar för att öka antalet kvinnliga företagare med anställda. Med en bakgrund som marknadschef och säljare brinner hon både för den klassiska kommunikation och den digitala, kommersiella samtiden och populärkulturen.
Per Schlingmann
Per är författare, rådgivare, krönikör och föreläsare. Han är utsedd till en av Sveriges superkommunikatörer, medverkar löpande i TV4:s nyhetspanel och driver podcasten Momentum tillsammans med Kjell A Nordström. Per har skrivit flera böcker om kommunikation och varit exekutiv producent för TV-serien Den inre cirkeln. Han föreläser löpande om berättande kommunikation och ledarskap. Hösten 2024 släpper han en bok om berättelser och vad de betyder för samhället, kommunikation och ledarskap.
Anmälan
”*” anger obligatoriska fält